Informacje ogólne o przedmiocie |
|||||
1. Kierunek studiów: Lekarski |
2. Poziom kształcenia: Jednolite studia magisterskie 3. Forma studiów: Stacjonarne/Niestacjonarne |
||||
4. Rok: III |
5. Semestr: Zgodnie z harmonogramem |
||||
6. Nazwa przedmiotu: Patofizjologia |
|||||
7. Status przedmiotu: Obowiązkowy |
|||||
8. Cel/-e przedmiotu |
|||||
Profile metaboliczne, czynność i mechanizmy regulacji wszystkich narządów i układów organizmu człowieka; mechanizm działania hormonów oraz konsekwencje zaburzeń regulacji hormonalnej; zmiany Efekty uczenia się/odniesienie do efektów uczenia się zawartych w (właściwe podkreślić): standardach kształcenia (Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego)/Uchwale Senatu SUM (podać określenia zawarte w standardach kształcenia/symbole efektów zatwierdzone Uchwałą Senatu SUM) w zakresie wiedzy student zna i rozumie: B.W1, B.W2. B.W16, B.W25, B.W21, B.W22, B.W23, B.W24, C.W51, C.W50, C.W29, C.W30, C.W34 w zakresie umiejętności student potrafi: C.U20, C.U11, B.U10, D.U17 w zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: D.W18, D.U12, D.U16 |
|||||
9. Liczba godzin z przedmiotu |
80 |
10. Liczba punktów ECTS dla przedmiotu |
6 |
||
11. Forma zakończenia przedmiotu: egzamin |
|||||
11. Sposoby weryfikacji i oceny efektów uczenia się |
|||||
Efekty uczenia się |
Sposoby weryfikacji * |
Sposoby oceny */zaliczenie |
|||
W zakresie wiedzy |
Sprawdzian ustny/pisemny – pytania testowe/otwarte, Zaliczenia ustne Egzamin pisemny/testowy/ustny |
* |
|||
W zakresie umiejętności |
Obserwacja ciągła/ Ocena aktywności na zajęciach, Zaliczenia ustne/pisemne, Egzamin pisemny/testowy |
* |
|||
W zakresie kompetencji |
Obserwacja ciągła/ Ocena aktywności na zajęciach |
* |
* w przypadku egzaminu/zaliczenia na ocenę zakłada się, że ocena oznacza na poziomie:
Bardzo dobry (5,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i w znacznym stopniu przekraczają wymagany poziom
Ponad dobry (4,5) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i w niewielkim stopniu przekraczają wymagany poziom
Dobry (4,0) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na wymaganym poziomie
Dość dobry (3,5) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na średnim wymaganym poziomie
Dostateczny (3,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na minimalnym wymaganym poziomie
Niedostateczny (2,0) – zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane